Verslag Lezing HondenUniversiteit

Eind april heb ik een lezing gegeven voor de HondenUniversiteit van Monique Appels over het recente onderzoek naar de intelligentie van honden. Voor een volle zaal belangstellenden heb ik met veel plezier de belangrijkste uitkomsten besproken van de nieuwe wetenschappelijke studies naar de sociale en fysieke intelligentie van honden, die op allerlei universiteiten over de wereld worden uitgevoerd. Monique heeft een mooie bespreking van deze lezing geschreven voor het tijdschrift Los Vast van de Nederlandse Vereniging voor Instructeurs in Hondenopvoeding- en opleiding. Hieronder is het artikel te lezen.

Pagina 1LosVast

Pagina 2LosVastPagina 3LosVastPagina 4LosVastMonique Appels heeft ook op de website van de HondenUniversiteit een artikel geplaatst over mijn lezing. Klik hier om dat te lezen.

Wil jij ook een goed overzicht van het recente onderzoek naar de intelligentie van honden? Op zaterdag 21 september organiseer ik met mijn Instituut voor Dieren in Filosofie en Wetenschap een Dierlijke Lezingdag over het onderwerp, waar ik uitgebreid zal ingaan op de verschillende vormen van intelligentie die bij honden worden onderzocht. Ik presenteer het wetenschappelijke onderzoek op een voor iedereen begrijpelijke en enthousiaste manier, met veel beeldmateriaal en leuke filmpjes om het een en ander nog inzichtelijker te maken. Er is ruimte voor discussie en met plezier behandel ik alle vragen van het publiek. De lezingdag wordt gehouden in Amsterdam, duurt van 11.00 tot 17.30 en is inclusief een heerlijke lunch. Kosten zijn 60 euro of 40 euro voor studenten met een studentenkaart. Om je op te geven stuur je een mailtje naar estebanyes@gmail.com Klik hier voor nog verdere informatie over de Dierlijke Lezingdagen die ik organiseer. Tot ziens in Amsterdam!

Geef een reactie

